Książkowe perełki. czyli czego możemy się spodziewać w najbliższym czasie ;)

Ostatnio wydawnictwa postanowiły nas trochę rozpieszczać i na rynku pojawiają się długo przez nas oczekiwane książki. Osobiście cieszę się bardzo, bo jestem żądna paru pozycji i już nie mogę się doczekać.

Pierwszą i najbardziej przeze mnie oczekiwaną książką jest "Eleonora & Park". Kocham tą książkę, czytałam ją już na ebook'u i gdy się dowiedziałam, że będzie jej polska wersja zaczęłam się drzeć wniebogłosy, aż moja ciocia wbiegła spanikowana do pokoju z myślą, że coś mi się stało...

Głównymi bohaterami książki jak łatwo można się domyślić jest Eleonora i Park. Jest to opowieść o dwójce nastolatków, ich pierwszej miłości, wiążącej się ze świadomością iż szanse by ona przetrwała są znikome, ale na tyle odważnych i zdesperowanych, by spróbować, mimo wszystko...
FRAGMENT OPISU:
Eleonora… nie sposób jej nie zauważyć: rude włosy, dziwne ciuchy. Czyta mu przez ramię. Uważa Romea i Julię za bogate dzieciaki, które dostawały wszystko, co chciały. Najbardziej nie lubi weekendów, bo spędza je bez niego.
Park… Dobrze mu w czerni. Denerwuje się, gdy musi prowadzić samochód w obecności taty. Uwielbia imię Eleonory i nie skróciłby go ani o sylabę. Wie, która piosenka jej się spodoba, zanim ona zacznie jej słuchać. Śmieje się z jej dowcipów, zanim ona dotrze do puenty.
PREMIERA: 18 MARCA 2015

Drugą książką jest "Will Grayson, Will Grayson", jakże cenionego autora książek dla młodzieży Johna Green'a. Osobiście czytałam  jego dwie książki tj. "Gwiazd naszych wina" oraz "W śnieżną noc", która była zbiorem opowiadań trzech autorów. Jego styl pisania bardzo mi odpowiada i w najbliższym czasie zamierzam sięgnąć po kolejną książkę tego autora. 
"Will Grayson, Will Grayson" jest piątą powieścią tego autora wydaną w Polsce. Tym razem jest ona napisana w duecie z panem, który nazywa się David Levithan. Jestem bardzo ciekawa wyniku ich wspólnej pracy i mam nadzieję, że książka trafi niedługo do moich rąk ;)
FRAGMENT OPISU:
Pewnego zimnego wieczoru w niezwykłym zakątku Chicago przecinają się ścieżki dwóch nastolatków o tym samym nazwisku, obracających się w zupełnie różnych kręgach. Ich życie nagle rusza w całkiem nowym i nieoczekiwanym kierunku, obfitując w heroiczne porywy serca i znajdując kulminację w najcudowniejszym musicalu, jaki kiedykolwiek wystawiono na deskach licealnych scen.
PREMIERA: 04 MARCA 2015

"Wodospad" jest kontynuacją książki "Łza" autorstwa Lauren Kate. Sama nie miałam styczności z tą serią, lecz słyszałam wiele pochlebnych opinii na jej temat i coraz bardziej mam ochotę się przekonać czy te opinie są słuszne ;) 

FRAGMENT OPISU:
Łzy Eureki zatopiły świat. Atlantyda zaczęła się wznosić, a wraz z nią jej złowrogi władca Atlas. Eureka jako jedyna może go powstrzymać, ale najpierw musi nauczyć się walczyć. Wraz z Cat, rodziną i Anderem, olśniewającym Tragarzem Ziarna, przebywa ocean, by odnaleźć Solona, tajemniczego zaginionego Tragarza Ziarna, który wie, jak pokonać Atlasa.Wydostawszy się na ląd, Eureka pada ofiarą szyderstw wiedźm plotki, pozbawionych domu atlantydzkich czarodziejek, i ataku miejscowych, którzy próbują przeżyć pośród zniszczeń wywołanych przez jej łzy. I nie czuje się wcale gotowa na stawienie czoła Atlasowi i ocalenie świata, gdy Solon wyjawia, że słabością Andera jest miłość, a wszelkie uczucia, jakie żywi do niej chłopak, przyspieszają jego starzenie.

PREMIERA 04 MARCA 2015
"Babska Stacja" jest nową powieścią autorki Fannie Flag, którą możecie kojarzyć z powieści "Smażone zielone pomidory", której kompletnie nie znam, za co przepraszam fanów tej książki... O autorce nigdy wcześniej nie słyszałam, lecz ta opowieść wydaje się dosyć ciekawa, więc ją wstawiam ;)                                                                                                  FRAGMENT OPISU:                                             Jeden list wywraca do góry nogami uporządkowane życie Sookie i podważa wszystko, co wiedziała o sobie, swojej rodzinie i przeszłości. Bohaterka wyrusza w daleką podróż do Kalifornii, aby odkryć swoje korzenie, Poznaje niezwykłą historię temperamentnej i pomysłowej Fritzie, która w latach czterdziestych prowadziła wraz z siostrami stację benzynową, była także jedną z nielicznych cywilnych lotniczek. Wkrótce okazuje się, że te dwie tak różne kobiety łączy o wiele więcej, niż mogłoby się wydawać…
PREMIERA: 18 MARCA 2015




Kolejną pozycją jest poradnik pt. "Bycie miłym to przekleństwo" autorstwa Jacqui Marson. O książce dowiedziałam się z instagrama Wydawnictwa MUZA S. A. :) Książka ma być skarbnicą wiedzy dla osób nie potrafiących powiedzieć jakże krótkiego, a zarazem skomplikowanego słowa "nie".
FRAGMENT OPISU: 
Autorka zabiera czytelnika w podróż do poznania siebie i własnych potrzeb. Wyjaśnia przyczyny i mechanizmy zjawiska bycia miłym, nie ocenia ludzkich zachowań, lecz daje szczegółowe wskazówki, jak zrozumieć i zmienić męczące nas postępowanie – pokazuje, jak skończyć z zapominaniem o własnych potrzebach, zacząć szanować siebie i nauczyć się być miłą dla samej siebie.
Liczne przykłady prawdziwych życiowych historii oraz pełne humoru podejście autorki oraz dystans do samej siebie pozwalają w pełni zobrazować problem i sprawiają, że staje się on bardziej zrozumiały i czytelny.

PREMIERA: 18 LUTEGO 2015


"Podróże w czasie" ostatnio często pojawiała się na różnych blogach, stronach itp. Klimatem przypomina mi Trylogię czasu, którą osobiście kocham i mam nadzieję, że gdy ta książka wpadnie w moje ręce również mnie nie zawiedzie, w szczególności, że jest z Wydawnictwa Feeria Young, które ostatnimi czasy mi przypasowało ;)

FRAGMENT OPISU:
Gdy babka szesnastoletniej Kate Pierce-Keller daje jej dziwny niebieski medalion i opowiada coś o podróżach w czasie, dziewczyna myśli, że staruszka coś sobie uroiła. Ale gdy morderstwo z przeszłości sprawia, że dotychczasowe życie Kate chwieje się w posadach, historie babki nagle stają się przerażającą prawdą, a medalion to jedyna rzecz, która chroni Kate przed nieistnieniem.
PREMIERA: 18 LUTEGO 2015



Ja tymczasem muszę odstawić moje kochane książki i zabrać się za "Krzyżaków", do których niestety nie pałam uczuciem...

A WY CZEKACIE NA JAKIEŚ PREMIERY KSIĄŻKOWE? :) 



 KSIĄŻKOWEGO WIECZORU ŻYCZĘ ;)





Share this:

, , , , , , , , , , , ,

CONVERSATION

2 komentarze:

  1. Jak zawsze jestem bardzo ciekawa książki Johna Green'a :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ty jedna ;) Green ma w sobie to "coś", dzięki czemu wspaniale się go czyta i mam nadzieję, że ciągle będzie miał to w sobie ;)

      Usuń