Liebster Blog Award

Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogerów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość rozpowszechnienia ich blogów. Nominowany powinien odpowiedzieć na 11 pytań zadanych przez nominującą ją osobę. Następnie powinien nominować kolejne 11 osób i zadać im swoich 11 pytań.
Za nominację serdecznie dziękuje +exxful. Jest to moja pierwsza nominacja, więc mam mały stresik. Zaczynajmy!

 1. Jaka jest Twoja ulubiona książka, polskiego autora?
Częściej czytam literaturę zagraniczną, lecz polskie również czytuję. Nie mam konkretnie jednej jedynej, więc podam kilka. Oczywiście, w większości będą to młodzieżówki.  Lubuję się w trylogii "Wiktoria Biankowska" Katarzyny Bereniki- Miszczuk za wspaniałą główną bohaterkę, jej wyobrażenie nieba i piekła oraz za wspaniały pomysł na książkę. Kolejną książką, a właściwie książkami są autorstwa pani Krystyny Siesickiej. Mam szczególny sentyment do "Zapałki na zakręcie". Myślę, że każdy nastolatek powinien chociaż raz poświęcić czas lekturze jednej z nich. Jedną z ostatnich jest "Tatuaż z lilią" Ewy Seno. Tak jak w przypadku trylogii pani Bereniki- Miszczuk jednym z powodów jest wspaniała główna bohaterka. Akcja jest też niczego sobie. Przedostatnią jest książka "Marzenia nie bolą" pani Gosi Jędrzejewskiej, która jeszcze rok temu pracowała u mnie w szkole. Pani Gosia jest naprawdę wspaniałą osobą, więc do książki podchodziłam naprawdę entuzjastycznie. Jest to powieść obyczajowa z wątkiem kryminalnym. Myślę, że ostatnią książką będą "Kamienie na szaniec" Aleksandra Kamińskiego. Jeżeli przeglądacie mój instagram to wiecie, że z książką miałam styczność całkiem niedawno. Jest wspaniała. Przytoczę ostatnie zdania z tej książki: "Opowieść o wspaniałych ideałach BRATERSTWA i SŁUŻBY, o ludziach, którzy potrafią pięknie umierać i PIĘKNIE ŻYĆ." Oczywiście jest o wiele więcej polskich książek, które lubię, lecz nie sposób umieścić je tu wszystkie.

2. Czy czytasz jakieś magazyny książkowe? Jeżeli tak to jakie i czego głównie w nich szukasz?
Z reguły nie. Wolę wejść na różne blogi, booktuby czy strony zw. z książkami. Jednak dzisiaj ściągnęłam sobie darmowe czasopismo udostępnione przez Wooblink oraz Lubimyczytać.pl i zaraz naprędce zabieram się do lektury. Ciekawi mnie wywiad z Reginą Brett. Co prawda nie czytałam jeszcze żadnego z jej poradników, lecz jestem szczerze zainteresowana jej osobą.

3. Co najbardziej podoba Ci się w czytaniu książek i czy od zawsze lubiłaś/łeś czytać?
Myślę, że Umberto Eco trafił w dziesiątkę, mówiąc, że "Kto czyta książki - żyje podwójnie." Dorothea de Spirito również trafnie ujęła w zdanie to co myślę: "Kiedy czytasz, świat przestaje istnieć, możesz udawać, że to, co jest w książce, jest rzeczywistością, albo że rzeczywistość po prostu znika. Możesz być tym, kim chcesz, dobrowolnym bohaterem książki..."  Sądzę, że nie muszę nic więcej dodawać. Te cytaty mówią wiele...
 Książki gdzieś zawsze przewijały się w moim życiu. Pamiętam, że będąc małą dziewczynką zawsze lubiłam czytać bajki o Kubusiu Puchatku, które pojawiały się w czasopismach dla mam. Nigdy jednak nie czytałam tak wiele jak teraz. Tak naprawdę książki w pełni mojego życia pojawiły się w zeszłe wakacje, gdzie zaczęłam czytać z dnia na dzień więcej, więcej i więcej, a teraz przechodzę katusze, gdy nie przeczytam choć fragmentu książki w ciągu dnia.

4. Jaka jest Twoja ulubiona pora i pozycja do czytania?
Najbardziej lubię czytać w letnie dni, gdy mogę wygodnie położyć się na hamaku ze wspaniałą lekturą w ręku. Najczęściej czytam gdy po prostu gdzieś jadę, bądź wieczorami w moim łóżku (pozycja półleżąca), w fotelu (pozycja siedząca lub inne dziwne kombinacje, których często nie jestem w stanie powtórzyć;), bądź na rowerku stacjonarnym, gdy ćwiczę. Jakby to powiedzieć: przyjemne z pożytecznym :))

5. Wymień trzy książki, które najbardziej zapadły Ci w pamięć. Dlaczego akurat te?
Jeszcze z dzieciństwa jest to "Kubuś Puchatek". Od zawsze miałam małą fascynacje na jego punkcie. Posiadałam pełno zabawek, pluszaków, gier i przede wszystkim książek z nim w roli głównej.Dlaczego? Sama w sumie nie wiem. Bardzo lubiłam jego nieporadność, gdyż sama należę do osób niezdarnych. Kolejną książką będzie "O psie, który jeździł koleją". Była to pierwsza książka, na której płakałam. Historia wzrusza i pewnie nie raz będąc starszą z chęcią powrócę do tej lektury, chociażby by poczytać moim wnukom. Trzecią jest książką,a właściwie książkami jest seria "Jutro" Johna Marsdena. Sentyment do niej mam, ponieważ to ona zapoczątkowała moją miłość do książek. To dzięki niej zaczęłam sięgać po kolejne, kolejne, a teraz jestem tutaj :) Z resztą sam autor mnie fascynuje. Chciałabym móc porozmawiać z nim przy kubku dobrej herbaty.

6. Jaka była/byłaby pierwsza książka, którą czytałaś/łabyś swojemu dziecku?
Myślę, że wybrałabym mojego "Kubusia Puchatka". Jak już pisałam wyżej mam do niej sentyment i z resztą wiem, że dzieci z chęcią słuchają takich opowiastek :) 


7. Książka, którą koniecznie chcesz mieć w swoich zbiorach?
Żeby była to tylko jedna. Fakt faktem, słowo "koniecznie" skróca tą listę, ale i tak wciąż pozostaje ich wiele. Mogę wymienić tu przykładowo Maybe Someday czy Ugly Love autorki Colleen Hoover, Duma i uprzedzenie Jane Austen, Wichrowe wzgórza Emily Bronte, Jesteś Cudem Reginy Brett, bądź milion innych książek...

8. Książka idealna na jesienną chandrę ?
Tak teraz pomyślałam sobie o "Sklepiku z marzeniami" Stephena Kinga. Myślę, że jesienią częściej można znaleźć mnie z kryminałem, bądź horrorem w ręku :) Książka przeze mnie zaproponowana jest  specyficzna, zresztą jak na Kinga przystało. Ciekawa, daje do myślenia, a do tego autor idealnie zgrał liczbę stron (666) z głównym bohaterem :))

9. Co najbardziej lubisz i czego nie znosisz w prowadzeniu bloga?
Rzecz, którą lubię najbardziej w blogu jest możliwość wypowiedzenia się na dany temat, w moim przypadku są to książki. Owszem, moim znajomym w kółko paplam o książkach nawet nie zdając sobie z tego sprawy, lecz na blogu wyrażam swoją opinię, czytam opinię innych i wszyscy czytający bloga nie robią tego pod przymusem. Miło jest zobaczyć jakiś pozytywny komentarz, lub ten zawierający konstruktywną krytykę :) Pisząc recenzję bardziej wnikliwie analizuję książki co jest również w większości przypadków plusem :) Minusów jako takich raczej nie mam, w końcu bloguję dla swojej przyjemności, nie pod przymusem, a do minusów nie zaliczę braku weny recenzenckiej, która czasami mnie spotyka :)

10. Okładka książki, która urzekła Cię od pierwszego wejrzenia? 
Takich okładek jest wiele. Jakiś czas temu napisałam posta o TOP 10 książkowych okładek, do którego was przekierowuję :) 

11. Czytasz poradniki? Tak? Nie? Dlaczego?
Z reguły nie czytam, jednak chciałabym zacząć to robić. W swoim skromnym zbiorze nie posiadam raczej żadnego. Szczególnie interesują mnie poradniki pani Reginy Brett czy Jacqui Marson. W niedalekim czasie mam w planach je przeczytać. Oczywiście, w moim przypadku niedaleki może oznaczać nawet przyszły rok, bo jak mówi motto wielu książkoholików "Tak wiele książek, tak mało czasu."


KONIEC!!! :)) Odpowiedziałam na wszystkie pytania, które zostały mi zadane i mam nadzieję, że nie zanudziłam was tym :))

NOMINUJĘ:
+Izabela Love z bloga Isabel czyta
+zaczytana kociara z bloga Świat stworzony w wyobraźni
+Cynamonowa Iv z bloga The bookshelf of booklover

PYTANIA:
1. Czy jesteś wielozadaniowa? Potrafisz czytać książkę jednocześnie słuchając muzyki, jadąc na rowerku stacjonarnym, idąc ulicą, bądź coś podobnego?
2. Czy czytujesz klasykę? Jeśli tak, wymień swoje ulubione tytuły.
3. Znajdujesz się na bezludnej wyspie. Wymień trzy książki, które byś na nią zabrała. Dlaczego akurat te?
4. Jak wyglądałaby twoja wymarzona biblioteczka?
5. Czy posiadasz jakieś czytelnicze nawyki?
6. Książki zaczęłaś czytać sama czy ktoś cię tym "zaraził"?
7. Jaka lektura szkolna według ciebie była strzałem w dziesiątkę, a która konkretną porażką?
8. Gdybyś miała możliwość przenieść się do jednego książkowego świata, jaki by to był?
9. Napisz coś interesującego o sobie, co nie ma związku z książkami :)
10.  Na co pierwsze zwracasz uwagę: opis czy okładka książki?
11. Po tym jak kupisz nowe książki, które bardzo chciałeś przeczytać, jak długo leżą na Twojej półce zanim się za nie zabierzesz?


DZIĘKUJĘ JESZCZE RAZ ZA NOMINACJĘ :)
CZYTELNICZEGO!

Share this:

,

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz